Különböző típusú szervereket hoztunk létre a játékosok számára, akik határozott preferenciát mutatnak vagy a PvP, vagy a PvE iránt. Fontos megjegyezni, hogy az adatok nem oszthatók meg a szerverek között. Jelenleg a játékosok nem képesek átvinni a fiókadatokat egyik szerverről a másikra. Ez azt jelenti, hogy ha barátaiddal szeretnél játszani egy másik szerveren, új karaktert kell létrehoznod, és elölről kell kezdened a játékot. Azonban az összes régi fiókadatod továbbra is megmarad az eredeti szerveren, és bármikor visszatérhetsz hozzá.
Világok
A szerverek túlterheltségének enyhítése érdekében minden szervert több "Világra" osztottunk fel. A játékosok szabadon váltogathatnak a Világok között ugyanazon a szerveren. Minden olyan felszerelés és tárgy, amely jelenleg a zsebedben van, veled marad, amikor váltasz a Világok között, de azok a épületek, amelyeket létrehoztál, megmaradnak a Világban, amelyben létrehoztad őket. Azonban használhatod a Terület Áthelyezése funkciót az épületeid becsomagolására és áthelyezésére egy új Világba, lehetővé téve, hogy csatlakozz barátaidhoz vagy csatlakozz egy új Hadsereghez.
Vannak vitatható területek a térkép bizonyos részein, melyek közepes méretű Erődökkel és Erőforráspontokkal rendelkeznek, és a játékosok elfoglalhatják őket. Ezek a területek nem osztódnak fel különböző Világokra, tehát egy adott szerveren minden játékos láthatja egymást, amikor egy vitatható területen belül vannak. A vitatható területek veszélyesek. A játékosoknak ezen területeken kötelező részt venniük a PvP harcban, azaz más játékosok támadásaiban és erőforrásaik fosztogatásában.
Káosz Állapot
A Káosz egy olyan állapot, amelybe egy játékos bizonyos játékon belüli cselekedetek eredményeként passzívan léphet be. Alternatívaként a játékosok aktívan választhatják is a Káosz állapotba lépést (a P billentyű lenyomásával). Azokat a játékosokat, akik beléptek a Káosz állapotba, "Káosz játékosoknak" is nevezik. Miután beléptél a Káosz állapotba, támadhatsz más játékosokat és az általuk épített épületeiket. Ez azonban azt jelenti, hogy te is sebezhető vagy mások támadására (a szabályok változnak a szerver típusától függően, részletekért lásd a következő szakaszt).
A Káosz állapotban lévő játékosoknak van egy további statisztikájuk is, amit "Káosz" néven említenek. A játékos bizonyos mennyiségű Káoszt szerez, amikor belép a Káosz állapotba - az pontos mennyiség attól függ, hogyan lépett be a játékos a Káosz állapotba. A Káosz játékosok ellenséges cselekedeteket hajthatnak végre más játékosok ellen a Káoszuk növelése érdekében. A Káosz állapotuk addig tart, amíg a Káoszuk el nem éri a nullát.
A játékosok nem csatlakozhatnak olyan játékosokhoz, akik nincsenek ugyanabban az állapotban, azaz a Káosz játékosok nem csatlakozhatnak nem Káosz játékosokhoz. Ha egy csapattagod belép a Káosz állapotba, automatikusan eltávolítják a csapatból. Ha négy Káosz játékos csapatot alkot, mindannyian a Káosz állapotban maradnak, amíg a csapat fel nem oszlik. Fontos megjegyezni, hogy a 10. szint alatti játékosoknak van egy Kezdő Védelmi Időszaka, amikor nem léphetnek be a Káosz állapotba, és védettek a Káosz játékosok által okozott sebzéstől.
A PvP és PvE Szerverek Közötti Különbség
Léteznek jelentős különbségek a PvP és PvE szerverek között (az "E" betű kivételével). Arra ösztönöznénk minden játékost, hogy próbálja ki PvP szervereinket a teljes játékélményért. Azonban azoknak a játékosoknak, akik főként az exploráció és a story teljes elemeire kíváncsiak, és általában kerülik a PvP harcot, a PvE szerver lehet a preferált választás.
A PvP szervereken a Káosz játékosok bármikor támadhatnak bármely másik legalább 10. szintű játékost, függetlenül attól, hogy a másik játékos éppen Káosz állapotban van-e vagy sem. A PvE szervereken viszont a Káosz játékosok csak más Káosz játékosokat és azok épületeit támadhatják. A PvE szervereken a nem Káosz játékosok védettek a PvP sebzéstől.
A PvP szervereken, ha építesz és aktiválsz lövészállásokat vagy más típusú támadó egységeket a Területeden, ezek az egységek támadják a Káosz játékosokat, akik a hatótávolságukba kerülnek. A PvE szervereken viszont az épületeid csak a Terület Tisztítás folyamatának idején lesznek sebezhetők a Káosz játékosok támadására, és a lövészállások vagy más támadó egységek csak ebben az időben támadják a Káosz játékosokat.
Echo (visszhang) Kövek
Az ősi lények - az élet maradványai, amelyek a szakadék térbe vesztek - szabadon kószálnak a játék fő térképén. Az ősi lények fizikai formája rendkívül instabil, és időnként egy kis része elkülönül fő testétől, majd a földre hull. Ez egy Visszhangkő. A Visszhangkő még mindig hordozza az ősi lény nyomait, amelyhez egykor tartozott.
Ha megközelítesz egy Visszhangkövet, hallani fogsz egy sötét suttogást vagy jajveszékelést. Ezek a hangok elegendőek lehetnek egy normális emberi elme számára okozott visszafordíthatatlan kárhoz, de te - egy Meta-Ember - képes vagy ellenállni a támadásnak, és biztonságban megőrizheted a Visszhangkövet a Bölcsődben. Vidd vissza a Területedre, és dolgozd fel, hogy eltávolítsd az ősi lény veszélyes nyomait, és kinyerd a magas értékű tárgyakat, amiket tartalmaz.
Mint Meta-Ember, képes vagy ellenállni a Visszhangkőnek olyan módon, amit egy átlagos ember nem tudna. Azonban még mindig nagy teher, még neked is. Amikor egy Visszhangkövet hordasz a zsebedben, kénytelen leszel belépni a Káosz állapotba, ami sebezhetővé tesz más játékosok támadására. Emellett nem leszel képes gyorsan utazni. Ezek a körülmények között megtalálni egy biztonságos módot a Visszhangkő Területre való szállítására valódi kihívás lehet. És még akkor is, ha ép bőrrel hazaérsz, a veszély még mindig messze nem ért véget...