Vasárnap lezárult a Once Human beta 2.0 az amerikai teszt szervereken. Ennek az utazásnak a jó- és rossz élményeit osztjuk most meg veletek. Kellemes olvasást Meták.
Mikor rátaláltunk a játékra hamar felvillanyozódtunk, mert végre olyan érzést keltett bennünk egy játék, hogy talán ez lehet az, ami kitölti az évek óta tartó űrt bennünk. A bétát kipróbálva nem tévedtünk nagyot. Ebben az írásban nem szeretnék egy hosszú és mély tesztet bemutatni, pusztán tömören elmesélni a tapasztalatainkat.
A játékosok számára mindig kihívást jelent egy új béta verzió kipróbálása, különösen, ha a fejlesztők számos új funkciót és javítást ígérnek. A Once Human Beta 2.0 esetében bár számos hibát tapasztaltunk, mégis azt kell mondjam, hogy az élmény kárpótolt minket a játék technikai hiányosságai ellenére is.
A játék vizuális és auditív aspektusai valóban lenyűgözőek voltak esetenként. A fejlesztők komoly figyelmet fordítottak a részletekre. A karakterek, környezetek, valamint a hanghatások egyaránt magas szintűek voltak. Az elragadó zenei aláfestés és a realisztikus hangok még inkább fokozták a játékélményt.
Maga a világ nagyon nagy és változatos. Az erdőktől a sivatagig és folyóktól a tengerig minden részlet ki van dolgozva. A pályarészeken nem érzed a megszokott unalmat, mint korábbi játékokban, mert változik körülötted, ahogy fedezed fel azt.
Persze akadtak bugok és grafikai csúnyaságok, főleg a Tier5-ös területen, ami köszönő viszonyban sem volt a kezdő területekkel. Ezeket felírtuk a béta és a még készülőben lévő játék számlájára.
Azt is ki kell emelni, hogy sajnos mobok terén is kicsit unalmas még a világ, mert támadható ellenfeleink azért annyira nem változatosak. Nagyjából ugyanazokkal az entitásokkal és npc frakció ellenfelekkel randalírozol majd. De ettől eltekintve izgalmasan néznek ki és jó érzés rommá túrni őket.
A Once Human Beta 2.0 egyértelműen az innovációra törekszik a játékmenet terén. Az újítások, mint például az egyedi karakterfejlesztési rendszer vagy a dinamikus küldetések, hozzájárultak ahhoz, hogy a játékosok érdeklődése folyamatosan fenntartva legyen. A játék rengeteg lehetőséget kínál a taktikai változatosságra, ami hozzájárul az élvezetesebb játékélményhez.
Alapjaiban másképpen kidolgozott rendszert használ a karakter felépítéshez, mint amit eddig megszokhattunk. A legjobb példa, hogy mind a szomjúság, mind az éhezés és ezekkel szorosan együtt járva, karakterünk testsúlya nagyban befolyásolja képességeinket. A szomjasak vagyunk, lelassulunk és nagyon fogy a stamina. Ha éhesek vagyunk, sokkal sérülékenyebb a karakterünk és nehezebben regenerálódik. Ha pedig vékonyak vagy kövérek vagyunk, akkor különböző pozitív és negatív statokat kapunk. Pl ha vékony egy karakter, akkor nő a gyorsasága, de gyengül a melee fegyver sebzése. Ha kövérek vagyunk, akkor lassabbak leszünk, de a lőfegyvereket biztosabban tartjuk. Ezek apró dolgok és nem ördögtől valók, de mégis dob az egészen egyet.
Maga a farm és craft rendszer is egyértelmű és kellemes élményeket takar. Nem érzed a grindolás unalmas perceit, ahol már szétfolyik az agyad ugyanazoktól a mozdulatoktól. A farmolást jól megoldották, nem unalmas (sokáig), nem idegtépő és aránylag hamar lehet nagy mennyiségű alapanyagot össze szedni, így nem kell napi szinten órákat szedegetéssel töltenünk.
A craft rendszer a hülyének is érthető és logikus. Egyértelmű, hogy mihez mi kell és azokat hol tudod beszerezni hozzá. Élmény a gyártás, főleg ha pontjaikkal is fejlesztjük. Ebben a játékban szinte mindent te gyártasz magadnak és társaidnak. Legyen az fegyver, ruha, lőszer, ház, gyógyító cuccok, járművek és sorolhatnám majdnem a végtelenségig, de természetesen azért van vége.
Azonban nem mehetünk el szó nélkül a játék néhány technikai problémája mellett. Számos hiba és bug tapasztalható, ami időnként megnehezíti a játékmenetet. A fejlesztők azonban már dolgoznak ezeken a problémákon, és a béta verzióhoz képest észrevehető javulásokat ígértek, amiket folyamatos szerver karbantartással és patch-ek formájában napi szinten akár többször is megkaptuk.
A Once Human Beta 2.0 kiváló közösségi élményt nyújt. A többszereplős módok és a kihívások lehetőséget teremtenek arra, hogy a játékosok együttműködjenek vagy egymás ellen versenyezzenek. A fejlesztők a közösségi visszajelzésekre is nyitottak, ami azt mutatja, hogy törődnek a játékosok véleményével és igényeivel.
Ez a játék egyértelműen ajándékozza a csapatban való játékot. Ez nem azt jelenti, hogy egyedül szar lenne, mert nem az, de valahogy együtt mégis csak jobb farmolni, építeni, bázist védeni, dungeon-ba menni és stb. Aki nem csapatjátékos ne ijedjen meg, mert marha jól ellesz, de aki szereti a közösségi dirr-durrt annak ez egy igazi kánaán élmény lesz.
Meg kell jegyeznem a készítők hozzáállását, mert nem is tudom mikor találkoztam ilyennel korábban. Mindenre és szó szerint mindenkire odafigyelnek. Discordon bármit írsz, válaszolnak. Ha van ötleted meghallgatják és ha nekik is tetszik, megszavaztatják a közösséggel. Volt olyan ötlet amit egy játékos dobott be dc-n és egy héttel később benne volt a játékban. Szóval itt nincsenek süket fülek.
Összegezve, bár a Once Human Beta 2.0 nem mentes a hibáktól, mégis a játékmenet, a grafika kezdő helyeken, a farmolás könnyedsége, a craft és bázisépítés, maga a világ és a hangzásvilág olyan erősen megragadott minket, hogy könnyű túllépni a technikai nehézségeken. A fejlesztők elkötelezettsége és az aktív közösség további javulásokat ígér a jövőben. Mindenképpen érdemes nyomon követni, hogy hova vezet ez a dinamikusan fejlődő játék.
Én mindenkinek azt tanácsolom, hogy a béta 3.0-át, ahol lesznek már ígéretük szerint európai szerverek is, próbáljátok ki. Nem fogtok csalódni, mert annyi odafigyelés van a játék iránt, amit azonnal érezni fogsz. Látni fogod, hogy ez a játék nem egy újabb tucatszar valami más kinézettel. Sőt azt is mondhatnám, ha most így lenne kiadva a nagyközönségnek, egy szavunk sem lehetne. Mérföldekkel jobb állapotban van játéktartalommal együtt, mint a legtöbb AAA-s játék amiket az elmúlt években dobtak elénk 60-70 eurós cédulával.
Az meg, hogy egy ilyen játék ingyenesen lesz elérhető mindnekinek megjelenésekor, szerintem mindent elárul. Ígéretet tettek arra is, hogy nem lesz benne semmi pay2win elem, csak kozmetikai cuccok, azok is egy-két dolláros áron. Persze nehezen hiszünk el ilyeneket már, de majd az idő múlása megmutatja. A lényeg, ha mindent beletesznek amit terveznek, akkor ez lesz az, ami végre kitömi az űrt bennünk.
Ez a béta 2.0 játék nálunk jelenleg egy erős 7,5/10!